Představení Lumíra Firly ml. z pera Petra Medříka
převzato s laskavým svolením www.ewrc.cz - celý článek zde
"Jméno Lumíra Firly není českým motoristickým fanouškům zcela neznámé. Na scéně domácího motoristického sportu se objevovalo již v nedávné minulosti, kdy Lumír Firla sen. úspěšně účinkoval v republikových i mezinárodních okruhových šampionátech a svou sbírku triumfů obohatil také několika domácími mistrovskými tituly. Že jablko nepadá daleko od stromu potvrzuje v současné době také devětadvacetiletý pokračovatel rodinné tradice Lumír Firla jun.
Syn úspěšného jezdce se vydal nejprve v otcových stopách a od roku 1997 účinkoval v několika formulových seriálech. Jeho rukama prošly monoposty Formule Škoda, Formule Ford, či Formule Opel a ve všech těchto kategoriích se jméno orlovského pilota objevovalo pravidelně v TOP 5. V letech 2000, 2001 a 2003 se Lumír účastnil Octavia Cupu, ale již tehdy do jeho motoristického života začala významně zasahovat rallye.
Od roku 2002 do roku 2004 se jméno Lumír Firla vrývalo do podvědomí příznivců ve spojení s týmem SEAT SPORT ČR, kde Lumír figuroval v pozici hlavního technika týmu připravujícího speciály Seat Cordoba WRC druhé a posléze také třetí evoluce pro populárního Emila Trinera a Vlastimila Brůzla. A jako správný technik musel Cordobu WRC poznat také z místa za volantem.
Netrvalo dlouho a závodnické srdce chtělo víc. V té době již bylo poměrně jasné, že Lumír nezůstane jen okruhovým pilotem a že jeho pole působnosti jako pilota se přenese také do rallye. „Tím jak jsme začali jezdit na závody s Emilem, jsme se kolem toho všeho začali nějak více pohybovat, i kluci i já a když už byla možnost možnost svezení WRCéčkem… V tomto směru mě to určitě dostalo.“ říká Lumír Firla o svých soutěžáckých začátcích.
Přišel volný sprint v Modřicích v roce 2004 a Lumír Firla poprvé naostro usedl za volant soutěžního speciálu. Žlutá Cordoba WRC EVO 2 se držela po celou dobu soutěže v popředí celkového pořadí. Začátečníci však povětšinou musí zaplatit svou daň a nejinak se tomu stalo také v tomto případě. Chyba v rozpisu tak zapříčinila, že při svém premiérovém startu Lumír se speciálem nejvyšší kategorie cílovou rampu nespatřil. Prvotní neúspěch však jezdce střídajícího soutěžní a okruhový volant neodradil. Právě naopak. V roce 2005 se Lumír Firla objevil na startu malého mistrovství hned třikrát.
Poprvé v nové sezóně se Lumír rozhodl protáhnout Cordobu tratěmi ve smutném Pelhřimově. Začátky však jak již výše uvedeno nebývají lehké a posádka se v průběhu soutěže pohybovala okolo 25 místa průběžného pořadí. V konečné výsledkové listině předčasně ukončené soutěže pak dvojice Firla – Švajda figurovala o pozici výše.
Následující Tišnovský sprint již znamenal znatelný obrat k lepšímu a posádce se dařilo zajíždět časy v, nebo na pomezí první desítky. Konečné 11. místo tak naznačovalo, že přerod z okruhového na soutěžního pilota nemusí trvat dlouho.
Ještě lépe se Lumírovi dařilo na populární Kopné, kde společně se zkušeným spolujezdcem Jaroslavem Jugasem poprvé dokončil soutěž v TOP 10, konkrétně na deváté pozici. Tím však také skončilo účinkování žlutých Seatů Cordoba na českých tratích. Vozy se z dílen na severu Moravy vrátily zpět do rodného Španělska a nastal čas přemýšlet nad tím, kudy se bude ubírat další závodnická budoucnost talentovaného jezdce…
„Proč PV? Chtěli jsme hlavně jezdit čtyřkolkou, rozhodně raději, než třeba N-trojkou, nebo vůbec dvojkolkou. Na S 1600 bychom finančně nedosáhli, ta je úplně jinde než PéVéčko. Je tam drahé pořízení i provoz a proto jsme šli do PV.“ vysvětluje Lumír, jak se u něj v dílnách vzal Lancer Evo 6, který ještě v Okříškách vodil Radim Tureček. „Sháněli jsme původně EVO 7, ale zrovna v té době nebylo žádné k mání a rodokmen této šestky původem z Itálie je poměrně velmi kvalitní.“ doplňuje manažér týmu Patrick Gillar.